onsdag 12 augusti 2015

Vilka böcker bör en packa till en bokbinderiutbildning?

Ni vet den där känslan när ni står inför ett nytt skede i livet och tänker att nu är det ju smidigt att göra den där personlighetsförändringen du velat göra så länge också, när en ändå är i farten liksom.

I ett sådant skede är jag i alla fall, och jag ska inte bara börja träna, bli av med min separationsångest och lära mig binda böcker när jag flyttat. Jag ska dessutom börja läsa kontinuerligt igen. Så, vilka böcker bör en packa till en bokbinderiutbildning? En vacker bok av Selma Lagerlöf, min psykologi-bibel och något för feministådran. Men sedan då? Jag passar på att damma av bokhyllan medan jag omsorgsfullt sorterar böckerna i bokstavsordning, inbundna för sig och pocket för sig. Faktaböcker på en hylla och så några fantasyserier på en annan. Ernest hjälper till att inspektera, men hon är ingen höjdare på inputs. Så frågan kvarstår: vilka böcker bör en packa till en bokbinderiutbildning?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar