söndag 9 september 2012

Amigurumi-making on a fabuluos sunny sunday

Okej detta har varit en sådan här awesome söndag. Den började med att jag vaknade halv tio fullkomligt utvilad (jag har varit duktig i veckan, och lagt mig i god tid, och alltså varit ganska utvilad). Sedan har jag och Marcela har ätit världens godaste pannkakor med rårörd blåbärssylt, druckit varm choklad i colombiansk tappning, vi har tittat på I rymden finns inga känslor och så har vi tagit en satsarpromenad i sensommarsolen. Promenaden varade i över en timme och har gett oss båda lite ömma ben.

Denna fantastiska dag har jag dessutom färskat upp Marcelas virkningskunskaper, så vi har spenderat en stor del av dagen med att virka amigurumis. Kan man begära något mer av en söndag i Norge? Tror inte det!





 

 Mönstren till "amigurumisarna" fick vi ur boken som ligger i bakgrunden på bilden ovan.


2 kommentarer:

  1. Åh, det där vill jag verkligen lära mig nån gång! Dom är ju så söta ^_^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men det är klart vi ska lära dig det :D Har man tålamod, och tycker det känns bra att virka är det faktiskt inget svårt alls!

      Radera