onsdag 26 september 2012

Virkade vantar

Förberedelserna inför hösten har börjat, och jag har precis blivit färdig med mina vantar.


Att börja virka vantar var lite av en spontangrej, jag var inte riktigt säker på om jag hade några vantar liggandes någonstans och tänkte att jag lika gärna kunde göra ett par. De är visserligen inte helt färdiga, trådarna måste fortfarande fästas, men jag är inte jättemotiverad, eftersom jag faktiskt inte är 100 % nöjd med dem. Jag tyckte färgerna blev ganska gräsliga och lite väl brokiga. Förhoppningsvis kommer jag på något bra sätt att lösa det på, kanske pimpa om dem lite, men det får vi se! 

Det blå garnet är bomullsgarn som jag köpt begagnat, nu kan jag inte minnas om det var från fretex, eller om det var på en auktion i Österbybruk... Det brun-gula har jag virkat med två trådar från olika nystan (för att komma upp i samma tjocklek som det blå) Mönstret jag använde mig av finns gratis här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar