onsdag 19 september 2012

Förklaringar för igår och en helt vanlig dagsrapport

Jag märkte att rubriken på det förra inlägget kanske var lite missledande, jag var trött på teflon men inte på snabba potatisgratänger. Jag borde kanske formulerat mig lite annorlunda typ: Trött på teflon, men potatisgratängen går snabbt att göra... Eller jag vet inte om det var en så genialisk titel det heller, men men.

Idag har jag varit på vårdcentralen och låtit dem ta lite blod av mig, sedan ska de berätta för mig om jag är i nivå, vi får se. Efter det besöket, bestämde jag mig för att göra ett nytt besök på mitt gamla jobb. Det var ett mycket bra val, och ett kärt återseende, nu känns det inte liika hopplöst längre, även om ingenting riktigt har förändrats. Jag fick väl lite positiv energi bara.

På vägen hem började det regna iskall höst på mig, men det gjorde mig inte så mycket, jag var inspirerad av det gamla jobbet och visste att jag kunde se fram mot en pysselkväll med My ikväll. Väl hemma tände jag mina doftljus och placerade dem i fönstret tillsammans med blommorna jag fick av typen när jag landade i Sverige. Med fönstret lite på glänt blandas regn-smattret mot fönsterbläcket med en svag doft sommar och stearin.

Imorgon börjar upplärningen på det nya jobbet, men jag är inte särskilt nervös, Norge har gett mig ett visst lugn, och självförtroendet har vuxit. Just nu är jag inte så bekymrad längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar