fredag 21 september 2012

Fredagsmysfruktsallad och ett recept på hemgjord vit chokladsås

Mmm, efter en slitsam dag på jobbet var det riktigt skönt att få komma hem, slänga ihop en fruktsallad och improvisera fram en vit chokladsås. Att sedan avnjuta det framför Charlies Angels, är verkligen inte en dåligt spenderad fredagskväll!


Fruktsalladen är gjord på de frukter som var på erbjudande i butiken, äpplen, päron och vindruvor. Sedan är den kompletterad med russin och pumpakärnor från mitt skafferi. Salladsbesticken som skymtar i bild är "ärvda" från en utrensning av min morbrors hushåll.
Skålen i bilden under är tagen ur en låda som skulle skickas på auktion i min mammas sommarstuga.

Till den gjorde jag en vit chokladsås:
  • 100 gram vit blockchoklad
  • 1 dl grädde
  • 1 dl naturell youghurt
Jag smälte blockchokladen med grädden på lägsta värmen på spisen, och blandade sedan ut den med youghurten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar