torsdag 20 september 2012

Första dagen på jobbet och pepp med hemlagat morotsbröd

Idag var första dagen på jobbet i glasögonbutiken, det kändes väldigt bra, och det verkar som om jobb-problematiken verkligen börjar lösa sig för mig nu. Hoppas, hoppas, hoppas!

Igår under pysselkvällen passade jag på att baka det älskade morotsbrödet, recepetet hittade jag på internet för väldigt längesedan, och skrivit ner i min receptbok. När jag nu tänkte leta reda på receptet igen för att kunna länka till er, visade det sig att receptet kom från UnderbaraClara. Ganska kul då jag spenderade en stor del av pysselkvällen igår med att förklara att jag ville gilla UnderbaraClaras värld, men inte riktigt lyckats med det, och så har jag använt mig av hennes morotsbröd i flera år. Är det, det som kallas karma?

Jag gillar inte formatet i långpanna, så jag bakar i brödform, men då måste man ha brödet längre ner i ugnen samt längre tid i ugnen, annars blir det lite degigt i mitten (såsom mitt blev nu helt enkelt)

Okej, jag måste erkänna att det kanske inte är det fagraste brödet Gud sett (jag lät det svalna upp och ner, och det är därför det fått den lite svamplika formen), och lite degigt blev det visserligen också. Vilken himla tur då att UnderbaraClara verkar vara en hejare på att hitta på morotsbröd, för det är faktiskt extremt gott ändå! Det blir väl bara att tacka och niga för receptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar