söndag 2 september 2012

För kärlekens skull

I get by with a little help from my friends. Och idag har jag suttit på fjället och sjungit Ted Gärdestad-låtar för mig själv. Utsikten från Bogafjell är inte som något annat jag sett tidigare. På natten blir fjället omringat av små lysande prickar från hus och gatlyktor, och det ser lika oändligt ut som när himlen har exploderat av stjärnor en iskall vinterkväll. En Iphone kan inte föreviga det, även om jag gjorde några tappra försök. Dagen är inte direkt ful den heller. När jag sitter där i mina gula gummistövlar på en mossig sten och sjunger kärleksvisor för mig själv blir jag så himla lycklig av att veta att jag har någon att dela detta med. Tyvärr är han inte här, men jag hoppas kunna ta med honom hit förr eller senare. Det är inte bråttom, förhoppningsvis har vi all tid i världen att hinna göra det...

Hoppas förresten inte ni är besvikna över att det har varit lite dåligt med pyssel den senaste veckan, skaparglädjen blir inte lika ivrig när man jobbar hela tiden. Jag ska se om jag inte kan försöka leta reda på några gamla pysselbilder att publicera den här veckan så ni slipper svälta. Nu tycker jag att ni ska lyssna på Ted Gärdestad och njuta av söndagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar