fredag 6 december 2013

Julklappstips 13, dekorera glas

Idag är det 6 månader sedan jag och typen min hade vår första date. Så jag tänkte låta dagens tips gå lite i den andan...

Porslinspennor kan en köpa på Panduro Hobby (som dessutom har fraktfritt på webben fram till julafton) och är en ypperlig investering för lite DIY-klappar. Porslinspennor är som vanliga tuschpennor, men anpassade för att användas på glas och porslin. Det är inte svårare än att rita önskat motiv på till exempel glaset (som ska vara nydiskat), låta det sedan torka i 4 timmar och efter det härda i ugn. När det är gjort tål glaset maskindisk i 55-60 grader.

Jag ansåg att min pojkvän hade för få glas, så jag tog tillvara på en gammal ljuskopp från Ikea, diskade rent den, ritade några hjärtan och skrev våra namn på den. Blev en mycket uppskattad överraskning och något jag varmt rekommenderar som julklapp till någon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar