onsdag 11 december 2013

Julklappstips 18, Situation STHLM

Dagens julklappstips har jag rätt och slätt snott från en bloggar-kumpan. Fru Frida har dragit igång evenemanget Hjälparjul på Facebook efter en idé som Maja Linusson skickade till Tantrevolution på Facebook och som jag sedan bloggade om här, under en välgörande adventskalender. Att Fru Frida drog igång det gör självklart att jag tittar in på hennes blogg i tid och otid. En dag berättade hon om att hon hade köpt en Situation STHLM vilket jag tyckte lät som en väldigt bra julklapp att ge till någon. Såpass bra att jag valde att blogga om det i min lilla julklapps-serie.

För er som inte vet så är Situation STHLM en tidning som handlar mycket om hemlösa och utanförskap, den säljs av personer i samhällets utkant, och namnet till trots säljs den i andra delar av Sverige också (jag har köpt en i Uppsala till exempel). Det är en mycket kvalitativ tidning med väldigt intressanta artiklar. Så skulle ni stöta på någon som säljer Situation STHLM, tveka inte att köpa den. Kanske världen skulle vara ett ödmjukare ställe om fler valde att lägga denna tidning under julgranen?




Bilden är snodd från Fru Fridas blogg, och du Frida, tack så jättemycket för att jag fick blogga om detta :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar