söndag 15 december 2013

Julklappstips 22, hemmagjorda saffranskorpor

Jag är otroligt svag för saffran och fullkomligt älskar alla saffransspäckade saker såhär i juletider. Saffransskorpor är enkla att göra, och är väldigt praktiska att ge bort. En glasburk fylld med hembakta saffransskorpor dekorerad med en vacker etikett är både klassiskt, vackert och förbannat gott. Jag valde att göra om ett recept på "snabba kardemummaskorpor" till ett recept med saffran och sötmandel istället. Resultatet blev bra, men inte perfekt. När jag läser igenom Leilas recept får jag en känsla av att dessa skorpor blir snäppet vassare. Så jag tänker att ni som vill kan ju prova det, eller något annat recept. I vilket fall tror jag inte ni behöver vara oroliga, saffransskorpor är ju alltid saffransskorpor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar