söndag 12 augusti 2012

Bakluckeloppis på Fyrispark

Så åkte alltså jag och mamma till Fyrispark för att göra oss av med saker vi ledsnat på. Vår taktik var att inte få med något alls hem igen genom att sälja allt så billigt vi bara kunde. Det gick förvånansvärt bra, och jag blev inte bara av med mina dvd-filmer (2 kronor styck) utan både mina välanvända teflonpannor och sunkiga ugnsformar. Saker som jag alltså trodde var i princip osäljbara genererade alltså 47 kronor, och allt som allt blev vinsten på dryga 200 kronor. Inte världens bästa timlön, men det var dryga 20 % av den storhandling jag gjorde efteråt. Det räcker för mig

I slutet valde vi att sälja allt vi hade kvar för 1 krona styck. Då norpade jag en femma av morsan och tog tillvara på dessa saker. Korgarna tänkte jag måla vita, och till jul kanske jag kan göra julgrupper i dem och sälja eller ge till  till någon vänlig själ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar