söndag 19 augusti 2012

Gammalt porslin och Fyris Park

Innan kräftskivan igår passade jag på att gå igenom kastas-kartongen som jag fick ta ur typens farfars hus. De varnade mig och sade att allt var sprucket, men när jag kollade igenom det så var det mycket som inte ens var kantstött. Det fanns till och med några riktigt fina saker. Däremot var det en hel del mörkbruna tallrikar som en gång i tiden varit vita. Smutsen verkade sitta ganska hårt, men jag sprejade in allting i lite hemmablandad köksspray, och hoppas att jag idag ska kunna gnugga det vitt igen.




Denna till exempel har jag inte hittat en endaste skråma på förutom att guldkanten upptill är lite avskavd på ena sidan. Jag tycker den är helt fantastisk, men funderar på om jag ska behålla den, jag vet faktiskt inte riktigt om jag har plats till den. Den har ingen stämpel (förutom en som säger att den är made in poland) så den har ju säkert inget värde så, men den är på tok för graciös till att slumpas bort på loppis. 

Nåväl, jag och My har bestämt oss för att åka till Fyris Park lite senare idag, så då får jag väl ha som mission att försöka hitta liknande kannor och se vad folk vill ha betalt för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar