måndag 20 augusti 2012

Loppisfynden


Igår besökte vi alltså Fyris Park. När man besöker en loppis finns det två grund-strategier. Den ena strategin innebär att vara på loppisen direkt när den öppnar, så att man hinner få tag i fynden innan någon annan gör det, och den andra strategin är att åka dit i slutet, så att man kan få sakerna lite billigare, eftersom många inte vill ta med sig grejerna hem igen. Jag och My bestämde oss för den senare taktiken, och valde att åka dit en timme innan loppisen skulle stänga. En timme tyckte jag kändes som gott om tid, men det visade sig att säljarna haft lång dagar, för när vi var där strax efter två började folk plocka ihop sina bord. Det blev lite snopet, för vi hann liksom inte vara där så länge som jag hoppats på, men däremot så gjorde vi några riktiga fynd. My köpte en awesome kaffe-termos och en 12-delars servis med väldigt söta kaffekoppar för sammanlagt 20 kronor, och jag köpte detta till det sammanlagda priset 18 kronor. Jag tror vi blev nöjda ändå.


  • Osthyveln var det enda som egentligen blev lite dyr för att vara loppis, 10 kronor, men å andra sidan så behöver jag verkligen en till, även om jag är ensam är det snålt med bara en osthyvel.
  • Nils Karlsson Pyssling-spelet är bara ren och skär nostalgi för mig. När jag fick syn på det, bara kunde jag inte motstå det. Lite skeptisk var jag allt, för jag minns att det var många smådelar, och jag hade inte lust att köpa något som inte var komplett, men det visade sig att spelet aldrig var använt och att allt fanns kvar. Hon hade satt ett pris på 10 kronor, och så frågade jag om jag kunde få det för en femma, vilket gick helt fint.
  • De avlånga shotglasen fick jag för 1 krona styck, och de har jag stora pysselplaner för. Vänta och se bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar