tisdag 28 augusti 2012

Pick och pack och pyssel

Snart har jag packat mitt pick och pack, och pysslet är självklart med. Stressen lyser med sin frånvaro, och jag tänkte snart svabba upp disken och hoppa i duschen, om några timmar ska jag på arbetsintervju. Det kanske verkar konstigt att ta en tripp till Stavanger direkt efter en arbetsintervju, men det har att göra med att det loppet är så gott som kört. Jobbet är inom kommunen och även om det denna gång inte blir någon las som kommer före mig så var det tydligen några med utbildning som också sökt det. Självklart kommer de med utbildningen väljas framför mig, men det gör mig inte särskilt bitter. Hade jag själv betalat för en utbildning hade jag också velat få jobb efter det. Nåja skulle det mot förmodan bli jag som blir erbjuden en tjänst så avbryter jag uppdraget illa kvickt och kommer hem direkt (norska chefen är informerad), men fram till dess kvarstår planerna. Tjäna storkovan i några veckor och kosa meg med lite handarbete. Det blir som en kombinerad arbetstripp och semester. Det ska bli ganska dejligt faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar