onsdag 1 augusti 2012

En flink, nybliven traderare

Det blev mycket att göra när jag flyttade hem. Lägenheten skulle städas, allt skulle; skrubbas, svabbas, dammas och diskas. Ovanpå det håller jag på med en makeover av hela lägenheten. Gamla möbler ut, nya (begagnade) möbler in. Det är tidskrävande. En fördel med att vara borta lång tid och sedan komma hem igen är att jag kan se på mina saker med andra ögon, och känna att rätt mycket är helt okej att göra sig av med. Kanske på loppis? Eller ska jag börja sälja det på fenomenet tradera. Idag blev jag medlem, och är sådär nybörjaraktigt trevande... Hur ska man egentligen göra? Man vill ju inte att alla ska tycka att man är värsta n00ben. Börjar kanske med lite möbler till avhämtning, om jag sedan bara får 2 kronor för min bokhylla gör mig inte så mycket, bara jag blir av med skiten.

Fönstrena är putsade, köket håller på att skaka av sig det sista dammet och flottet, badrummet gnuggade jag i kanterna i går. Nu har jag flyt. Nu är det egentligen bara ett jobb som saknas... Intervju om några veckor, och stor tilltro till Uppsalas inte allt för stora utbud, och jag håller mig lugn. Min största undran är när jag får åka på auktion igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar