måndag 15 oktober 2012

100 saker jag gillar med mig själv

Varenda tyst sekund i min tillvaro tappar jag taget om mina tankar. Hoppas min omgivning ska fylla min tomhet med meningslösa ord. Prata på, prata på, prata på, stanna aldrig upp. Att en saknad kan ta upp så mycket av hela ens väsen.

Igår hängde jag upp ett papper ur min scrapbooking-låda på väggen ovanför sängen. Detta papper ska jag fylla med komplimanger åt mig själv. Och när det är fyllt ska jag fylla ett till. Ända tills jag har kommit på 100 saker som jag gillar med mig själv. Jag har satt det som ett delmål innan jag kan ringa det efterlängtade samtalet. Ensamheten är vidrig men det är en stark drivkraft. På ungefär 24 timmar har jag ändå skrivit ned 29 saker. Det är mer än en sak i timmen om man slår ut det. Det är jag fan stolt över!




Min första nedskrivna positiva egenskap <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar