söndag 14 oktober 2012

Jag klär av mig naken!

Idag har jag tagit ett beslut. Jag kan inte riktigt benämna beslutet, för än vet jag inte vad det egentligen har lett till. Nu gäller det att samla energi och vilja, krångla av sig offerkoftan, vända alla rädslor och tysta rösterna i huvudet. Jag klär av mig naken. Efter en kort analys inser jag, styrkan ligger där. Var var jag för två år sedan när jag trodde att mitt liv skulle ta slut? Det är faktiskt inte dumt att börja räkna där, där mitt första riktiga förhållande tog slut. För det var faktiskt där det började, min utveckling, även om den stora förändringen kom när jag träffade mitt livs största kärlek. Jag klarade av att skriva ner 8 punkter på bara några minuter över saker som jag lyckats förändra hos mig själv för att kunna må bättre. Att komma 8 steg fram i livet hade jag aldrig klarat utan honom, men nu måste jag fortsätta färden ensam ett tag. Här är jag.

Att kunna vara en tant i revolution har hjälpt mig mycket i min egen styrka. Här har jag skapat något som jag själv gillar och är inspirerad av, och det jag gör här gör jag för mig själv och ingen annan! Det har fått mig att växa, och jag har bestämt mig för att fortsätta växa här. Här står jag naken för dig.

Idag skapar jag en ny kategori på bloggen, den heter självkänsla, och där ska jag dokumentera min resa mot välmående. Jag säger vis är den kvinna som överlever. Ingenting kommer försvinna härifrån mitt krypin, det kommer bara ge en till vinkel och dimension. Det kommer vidga tantrevolutionen och det ser jag fram emot!



En dag som denna har jag hittat min styrka hos Eva Dahlgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar