onsdag 17 oktober 2012

Odla citrongräs

Fråga mig inte varför men de senaste dagarna har jag haft en del citrongräs i tankarna. Eller ja, egentligen har jag väl tänkt på en jävla massa annat de senaste dagarna, men jag måste försöka hålla igång bloggen ändå. Verkligen försöka att se till att inte ALLA inlägg kommer vara deppiga. Nåväl, anledningen till att jag fastnade lite för citrongräs var för att jag hörde någonstans (säkert på gomorron Sverige) att man utan problem kan odla citrongräs inomhus. Jag har aldrig haft med citrongräs att göra förut, men tanken slog mig om det går att göra marmelad på det? Det hade ju varit ganska soft om det både gick att odla inomhus OCH göra marmelad på. Jag hade typ varit i sjunde himlen.

Så, frågan är om detta kan vara något projekt för mig? Och om det är det, var får jag tag i citrongräs någonstans?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar