torsdag 18 oktober 2012

Livsmotton

I flera år har jag haft ett motto som jag försökt tänka på och följa. Jag upptäckte detta motto i musikalen Chicago (en förövrigt fantastisk musikal) och fastnade direkt för det:

You could like the life you're living
You could live the life you like

Svårare än så är det faktiskt inte. Trivs du inte med din situation, så får du ändra den eller finna dig i den, så många andra val existerar faktiskt inte. Detta motto försöker jag hela tiden ha i mitt sinne och minne, som en liten knuff i ryggen och en påminnelse om att det är ganska värdelöst att ge upp. Sedan har jag många gånger i stundens hetta fortfarande grävt ner mig och inte kunnat ta mig till budskapet, men det är faktiskt inte de gångerna som räknas. En del av att kunna skapa självkänsla är ju att inte vara så jävla kritisk, pessimistisk och skeptisk hela tiden.

Idag har jag känt mig stark, och jag vet vad det beror på. Det beror på tilltro. Efter ett telefonsamtal igår så vet jag att allt kommer bli bra. Det tog ett bra tag men för första gången känner jag mig lugn och tillitsfull. Det spelar ingen roll vad som sker, för jag vet att allt kommer bli bra till sist. För några veckor sedan upptäckte jag ett till motto som jag verkligen tog till mig, och det lutar jag mig tryggt mot nu. 

Everything will be okey in the end
If it's not okey, it's not the end

Jag känner faktiskt att det är så det är, och det skänker mig både lugn och styrka. Det blir bra helt enkelt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar