onsdag 24 oktober 2012

Det är de små sakerna i livet som räknas

Idag tog jag mig äntligen förbi stadsteatern för att lämna en burk med morotsmarmelad till fröken Rebecka. I utbyte skulle jag få en påse med tomma glasburkar. Glasburkar kan man verkligen inte få för många av, för när bärsäsongen sätter igång går de snabbt åt. Jag gillar att kunna ge mina nära och kära sylt och marmelad utan att riskera att gå tom på något att lägga i de konserverade bären i. Att Rebecka dessutom lagt en liten extra överraskning i påsen gjorde inte det hela direkt sämre! För när jag kikade ner i påsen såg jag att det låg ett alldeles prickigt linne där. Det var lite noppigt och på tok för tight när jag provade det, men en helt underbar present som gjorde mig så himla glad. Snacka om att det verkligen är de små sakerna som i livet som räknas. Jag ska bära linnet typ hela tiden!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar