söndag 21 oktober 2012

Stringhylla två av tre, och penselställ av en gammal konservburk

Idag har jag varit så sjukt duktig. Morgonen var tung och väldigt, väldigt ensam. Jag kände mig tom och min forna styrka var verkligen som bortblåst. Vilken himla tur då att det finns någon som svart på vitt kan säga till en: tror du tänker för mycket. För ibland fattar jag faktiskt inte själv när jag tänker för mycket. Det är ju en del av mig, och en del som jag ofta gillar att ha, men ibland blir det lite för mycket av det goda.

Tack vare det lilla påpekandet lyckades jag faktiskt grabba tag i mina hjärnspöken, vända min ensamhet till något positivt, och ta en av mina tjurar vid hornen. Jag började skruva upp min andra stringhylla på väggen. Direkt när jag satte igång med det kände jag en lättnad, och även om jag stötte på motgångar nästan direkt och var nära att ge upp, så gjorde jag inte det. Därför tänker jag ge mig själv en varm klapp på axeln och visa resultatet för er!


 


 I hyllan står mitt pensel-ställ, en gammal konservburk med ett kollage av seriestrippar. Stripparna är klippta ur olika dagstidningar, påklistrade och lackade tre gånger. Snyggt och busenkelt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar