söndag 15 september 2013

Billigt på Återbruket, kulturnatten och äppelkrämsfrukost

Igår var det kulturnatten för hela slanten. Min kväll var i alla fall underbar, vi strosade runt på Uppsalas gator, stannade till där vi behagade och bara njöt. De hade även specialöppet på Återbruket igår, 1 krona styck på allt (förutom möbler). Det fick jag bryskt veta efter ungefär fyra timmars sömn då min mobil ringde. Jag vaknade med ett förvirrat ryck och trodde att det var ryssen som kom (ungefär). I andra änden av linjen var det Linnea som snabbt konstaterade: sover du? Jag svarade typ, bruärgh (=jakande). Hon: jaha, men du det är 1 spänn på allt på Återbruket förutom möblerna, de öppnar 10 jag är på väg dit nu. Vill du med? Jag typ: bruärgh (=nekande). Sedan lade vi på, och jag kröp åter ner i sängen för att somna om men lyckades inte finna någon ro. Fan, sa hon 1 spänn? Shit, det går ju inte, jag måste dit. Smsade henne, klädde på mig och lunkade trött ut i den dimmiga förmiddagen. Glad i hågen kom jag hem 45 minuter senare med en fullproppad pappkasse i handen (vilken jag förhoppningsvis orkar redovisa bättre med lite bilder i veckan). Smått euforisk och fylld med energi försökte jag väcka den sovande karlen som låg i min säng, men han verkade mer sugen på att fortsätta sova än att titta på alla klipp jag gjort på Återbruket (hur nu det kan vara mer intressant). Så jag ställde mig och kokade lite äppelkräm att bjuda på till frukost istället. Hällde sedan upp den varma krämen i två koppar, strödde lite kanel över och gjorde ett nytt försök att väcka liv i honom (det funkade bättre den gången ska tilläggas).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar