söndag 1 september 2013

Söndagstankar såhär i höstens begynnelse

Från mitt spotify-konto sjunger Pugh Rogefeldt att natten kommer, och att den är kall och lång. Kunde inte vara mer sant. Inte bara natten kommer, utan hela jävla hösten, huttrande kall och grådaskigt lång. Han åtföljs av bandet Bo Kaspers orkester där Bo Sundberg sjunger att vi alltid kommer leva och aldrig dö. Tur är väl det, för det kommer ju en till sommar nästa år.
Jag är i köpartaget. Klyver världen i två och tänker att en egen sommarstuga kommer göra mig lycklig. Jag vill ha egna krusbärsbuskar att plocka bär från, så det så!

Idag passade jag på att köpa presenter innan jobbet. I en butik hittar jag denna (då var det ljust ute, men nu omsluter mörkret dess pärm).



Slår upp boken, hamnar direkt på ett recept om hur man gör björnbärssirap. JA, jag vill ha sommar på burk och JA jag vill göra björnbärssirap. 169 kronor senare är boken min och jag borde kanske känna mig billig som fallit så enkelt för en simpel boktitel, men jag känner mig mysig och glad.

Nu handlar Spotify om kärlek. Ted Gärdestad har tagit över, och sjunger att det är för oss som solen går upp. Kan det vara så? Han nämner även att jag gungar tryggt i din famn, och så är det definitivt. Äsch, jag tror på hösten i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar