måndag 23 september 2013

Resultatet från skördefesten

Hos Återbruket (som förövrigt hade fått med sig ett riktigt bra utbud, tummarna upp på det) köpte jag mig ett par byxor, 30 pix...

...och ett linne, 10 pix...


...och lade detta i en av deras egensydda tygkassar, 5 pix.

Inspirerad av Kalle och Hobbe (vilket är en helt fantastisk serie) slog vi oss ner och dekorerade lampfötter med...






Kalle och Hobbe såklart! (En aktivitet som var helt gratis, och där vi satt fullt koncentrerade i typ en timme, fantastiskt tidsfördriv).

I de andra marknadsstånden köpte jag färska och närproducerade ägg från Ängeby, torkade hallon från Månkarbo, samt tomatmarmelad och naturgodis (något hopkok av torkad mango och kokos, supergott).


Självklart var marknaden fylld med ett gäng handarbetstanter, som sålde hemstickade sjalar och mössor. Vann gjorde dock tanten som sålde stickade pulsvärmare av garn som hon spunnit av hår från sin angorakanin, tantrevolution i kubik! Själv köpte jag mig banangarn (hur coolt?). Vad jag ska göra med det vet jag inte än, men det kommer jag nog allt på får ni se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar