fredag 6 september 2013

Stora boken om handarbete!

Nu har helgledigheten börjat. Jag må hata att städa, men det har känts lite bra i själen att få plocka undan lite och se att det är ett hem och inte en helveteshåla jag lever i. Har tagit mig lite tid att bläddra i en och annan handarbetsbok. Framförallt denna pärla som jag köpte på en loppis borta vid Den lilla teatern i somras.

Boken är helt fantastisk, och lär mig faktiskt både hur man syr dragkedja och klär om fåtöljer. Att bilderna är på riktigt så retro att det bara skriker om det, och att bokens tidigare ägare satt gem lite här och där i boken (förmodligen som markörer vid saker hen velat göra) gör att jag blir alldeles lycklig när jag bläddrar igenom den från pärm till pärm. Har jag tur kanske en helt underbar 20-talshatt kan bli mitt nästa virkprojekt, och det plagg som värmer mina öron i vinter.






Bra spenderade 15 kronor där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar