söndag 8 september 2013

Varför presentpapper är sjukt onödigt

Eftermiddagssolen har målat strimmor över mitt köksbord, och jag har klippt sönder tidningar ur pappersinsamlingen. Så länge reklam kommer i pappersform är presentpapper sjukt onödiga pengar (för att inte tala om omiljövänligt). Dagens resultat har jag främst Uppsala Stadsteater att tacka. Underbar och pysselvänlig programtidning i år, era föreställningar verkar inte heller gå av för hackor. Nu vet jag var jag kommer spendera min höst någonstans.











3 kommentarer:

  1. Det där var en ruskigt bra ide.. vi har massa såna papper.. blir lite roligare paket utav det. Och så kommer reklamen till användning efter man kikat i dem.

    SvaraRadera
  2. Jomen precis, det är ju lite knåpigare, men det håller du nog med om bara är roligt :D Plus som du säger, det blir lite roligare, det blir personligare och så sparar man på både pengar och miljön. Win, win, win, win! Helt enkelt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller jag verkligen med om =)

      Svar: Ja, jag tycker väl det är lite underligt att folk tar entre för att komma in på loppisar men vill man gå får man väl betala :) I Borås har dem årligen en jätteloppis som kostar 20-30:- att komma in på men där är 250 säljare så det är ju stort.. men ändå.

      Radera