måndag 30 september 2013

En virkad flodhäst!

Sedan jag virkade en trasdockekanin av restgarner till mina chefer i Norge har jag velat virka en annan amigurumi med restgarner. Dels är det roligare att virka med restgarner, eftersom det händer lite mer än att sitta och träla långa partier med samma färg och nystan, dels är det ett bra sätt att bli av med sina restgarner. Sedan tycker jag att det blir en väldigt härlig trasdocke-känsla av de brokiga och lite ojämna djuren. Denna flodhäst (som påminner lite om en gris faktiskt) har jag arbetat på rätt länge nu, och det tar ju lätt musten ur mig i af, men nu är hen äntligen klar!


"I+C" klart Lule ska få den. Hans sparbösseflodhäst från Erikshjälpen måste ju ha en kompis.
















Och ja, jag har alltid varit sämst på att montera ihop dem, framförallt benen brukar alltid bli lite tveksamma, men är det en trasdockeflodhäst (jag menar gris) så är det. Mönstret kommer ur Mia Bengtssons bok Virka glada amigurumis.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar