söndag 29 september 2013

Min tantahelg

Lite sliten efter allt jobb och med förmodligen lite vitaminbrist i kanten, har jag nu kommit in i en härlig tantaperiod. I fredags hade jag den bästa helgkvällen på länge. Den bestod av fotmassage i soffan, ananaspaj och Doobidoo, samtidigt. Det enda som eventuellt fattades var någon form av handarbete i handen.

Igår slog jag äntligen slag i saken och åkte till Erikshjälpen för första gången. Det var galet stort! Tittade även in på Kupan (men något är nog fel på mig, för jag har ingen shoppinglust :P). Dock gjorde Lule second hand-debut och köpte sig en sparbössa i form av en flodhäst, fantastiskt söt! Efter den lilla räden i Boländerna var jag sådär trött som jag varit på senaste tiden. Ni vet när en inte riktigt orkar hålla huvudet uppe och det stramar av ansträngning i ansiktet när du måste le. Med den feelingen i kroppen gick jag ner på stan för att möta mina vänner och äta indiskt. Jag har nog varit roligare sällskap, nåja man kan inte lyckas med allt.

Och så idag. Idag är planen att fixa i ordning mitt liv lite. Till exempel så har jag sorterat in en hel bunt med osorterade papper in i min ekonomipärm, samt gått igenom mitt kontoutdrag för septembermånad och sammanställt hur mycket pengar jag lagt på olika saker under den här månaden. Förutom det så är planen att rensa, städa och dammtorka skafferiet mitt. Kanske, men bara kanske, tänkte jag börja kika igenom mitt förråd som ser ut som ett smärre bombnedslag. I vilket fall tänker jag belöna mig själv med en liten tripp till Panduro Hobby där de har 25 % på allt, allt, allt (gäller även på nätet). På handlarlistan står bl a ljusvekar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar