onsdag 11 september 2013

Det här med att hitta balans i livet

Så var det detta med att hitta balans i livet. Trodde faktiskt inte att det skulle vara så sinnessjukt himla svårt den här gången. Inte nu när jag äntligen hade mitt drömjobb. Det visade ju sig att den här balansen skulle bli en större utmaning i och med att jag älskade mitt jobb...
Det jag har märkt att det är förbannat svårt att sluta tänka på jobbet, eftersom det skänker mig så mycket glädje och energi. Jag har inte ens märkt hur många tankar i stil med: "just det när jag är tillbaka på jobbet så måste jag ju komma ihåg att göra det här, det här och det här" som också slinker in bland alla dessa positiva tankar. Nu känner jag att allting gått lite långt, och att jag helt plötsligt känner mig skör. Igår hade jag ingen energi på jobbet, vilket tyvärr påverkar min arbetsprestation, och skapar en negativ spiral som jag inte vill sätta igång.

Som tur är ligger alla extratimmar jag jobbat som plustimmar som måste kompas ut. Därför har jag fått ledigt idag. Både saligt och nödvändigt. Nu återstår bara hemläxan jag satt på mig själv idag. Att från och med nu inte tänka på en endaste sak som angår jobbet. Håll tummarna för mig!

4 kommentarer:

  1. Det är nog lättare sagt än gjort, men du klarar det!

    SvaraRadera
  2. Åh, den balansen är ju så himla svår att hitta. När du kommer på hur man gör kan du väl säga till? PUSS! Du är grym! /My

    SvaraRadera