söndag 22 september 2013

Lite bilder på kulturnatts-fynden

Som jag redan nämnt var jag på Återbruket på kulturnatten, de hade specialöppet och reade ut allt (förutom möbler) för 1 krona styck. Här är ett axplock av det jag kom hem med:

Ett par slitna men ack så snygga klackskor, klart värda 1 krona!


Två plagg som bara råkade slinka ner i korgen i bara farten, röd sjal och randig tröja.


Min nya favoritklänning.


Garn och ett par (lite kortare) stickor, strl 5.


Ett helt fantastiskt ugnssäkert fat från Rörstrand.



En liten sås-kastrull som legat på Återbruket rätt länge och som jag sneglat på varje gång jag varit där, för 1 spänn var det inget tvivel längre.


En fräsig stekpanna åt min fräsiga köttätare (tro inte han får förpesta mina gjutjärnspannor med sitt köttflott, för 1 riksdaler har han nu sin helt egna, köttiga, stekpanna hos mig nu)



Sedan lite mer, dels asken jag nu pysslar till min kusin, sedan ett liten kruka som jag också tänkt pyssla med, något garnnystan till, en tant-tröja (som jag inte är helt säker på om jag ska behålla eller inte) samt en lite kantstött ugnsform från Gustavsberg. Min korg var knökfull när jag gick fram till kassan, mannen bakom disken bara kollade på mig och frågade hur mycket saker jag hade i korgen. Jag ryckte skamset på axlarna, hade inte haft en tanke på att kanske hjälpa till och räkna tingen. Han granskade korgen snabbt och sa: vi säger 10 kronor. Förvånat stirrade jag på korgen framför mig som innehöll betydligt fler än 10 saker, gav honom 15 kronor, och gick förbaskat glad i hågen därifrån.



2 kommentarer:

  1. alltså, SÅ JÄVLA FIN KLÄNNING! /my

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Jag är så himla nöjd över den själv :D

      Radera