lördag 21 september 2013

Projekt träask, del 1

Vilken helt fantastisk dag jag har haft! Först skördefest och matmarknad i Storvreta. Sedan släktträff i miniformat hos morsan. Medan majoriteten av släkten tittade på V75 passade jag på att pyssla lite med min lilla kusin, 3 år gammal. Så helt fantastiskt. Inspirerad av denna lilla varelse så plockade jag fram en träask, som jag köpt på Återbruket för 1 krona, när jag kom hem. Den tänkte jag dekorera och fylla med lite olika sorters träpärlor ur mitt pysselförråd, som jag förmodligen ändå aldrig kommer använda, och ge till henne.

Påbörjade projektet idag:






Började med att måla asken helt vit. Sedan mäta ut ränder med hjälp av en linjal, blyertspenna och lite slump (därav tärningen). Fyllde sedan i vart tredje fält med mintgrönt innan min rinnande näsa tog död på koncentrationen. Förbannade höstförkylning, lika ovälkommen varje år!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar