torsdag 17 oktober 2013

En halvgrå torsdag

Snart ska jag iväg till jobbet. Idag kommer vara ännu en sådan awesome dag då jag får betalt för att göra något helt fantastiskt, måla tavelramar med barnen. Jag är supertaggad, och tänker mig att medan demålar varsin liten ram för fulla muggar så stryker jag några med vit färg, så kan vi ha servett-decoupage som pysselaktivitet på de ramarna någon annan vecka. ÄLSKAR MITT JOBB!

Det enda som är lite småtråkigt med jobbet är att jag brukar prioritera ganska oömma kläder, känns dumt att spilla färg på något klädesplagg som jag verkligen gillar. Däremot så passade jag på att klä upp mig i söndags när vi sålde saker på Fyris park. Iklädd min fantastiska kjol, som jag haft sedan jag var 14 år gammal (en ganska rolig historia: jag och mina vänner skulle in till stan och julshoppa saker, och eftersom jag redan då handlade en del saker begagnat så gled vi in på Myrorna, och där hängde den. Denna fantastiska kjol full med vita prickar som bara viskade till mig köp mig. Så jag utbrast: åh, vilken snygg kjol, och min kompis vände sig om, såg den och svarade: den blir perfekt som julklapp till dig. Så köpte hon den åt mig, och sedan dess har den funnits i min ägo. Fortfarande lika kär!) och ett härligt halsband som jag fått av min kompis (hemmagjort såklart). Jag vet inte om själva outfiten hade något att säga, men en och annan hundralapp tjänade jag i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar