torsdag 3 oktober 2013

Pysselverkstad och en tantrevolutions-installation

I söndags sprudlade kreativiteten, nyss hemkommen från Panduro Hobby med både ljusvekar och porslinspennor satte jag igång en liten pysselverkstad. Ur pysselskåpet i köket (ohja, klart tant har sitt pyssel i ett skåp i köket) plockade jag fram alla gamla ljusstumpar jag sparat på, samt en kantstött kanna som jag räddade ur en låda med saker någon tänkt slänga, samt en teflonbelagd (okej, teflon kan väl gå an i pysselsammanhang) kastrull. Hivade i allt stearin i kannan och smälte det i ett vattenbad.



 



























Koppen som jag limmade fast på sitt fat kommer från Återbruket och hade en gång en kopp-kompis, men
den råkade jag visst slå sönder en dålig dag. Inspirerad av Tiffany och Biancas låt "Så jävla pk" invigde jag mina porslinspennor på det ensamma kaffefatet, och vips så har jag en liten tantrevolutions-installation.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar