lördag 19 oktober 2013

Presentverkstads-hybris.

Strax efter nio i morse började presentverkstaden, idag var det nämligen 1-årskalas för min brorson på agendan. Frukost var inte ens att tänka på när jag satte mig ner och började brodera färdigt tavlan jag tänkt ge. Det tog kanske två-tre timmar att bli klar med broderiet, hitta en lämplig bakgrund och rama in allt i den silvriga ramen jag köpt på Återbruket för en tia. Tro nu inte att det blev något lugnare efter det, eller att jag var trött efter några timmars pysslande. Nej, istället fick jag någon form av presentverkstads-hybris och allt blev ambitiöst.
Istället för att bara lägga en hundralapp i den andra presenten (en barnbok jag snodde av en kompis som bara tänkt slänga den), så började jag piffa till ett gammalt kuvert att lägga sedeln i, med tillhörande meddelande såklart. Efter der påbörjades projekt slå-in-barnpaket-med-tidningspapper-och-en-hint-av-kollage, istället för att bara vira in skiten i något random och sätta något snöre på. Totalt fem timmar senare var jag äntligen färdig med allt, tog en dusch, stressade i mig lite snabbmakaroner och gick nöjd iväg till kalaset.

Kalaset var mycket gemytligt, och där fortsatte pysslet i form av en bok där en skulle svara på några frågor med hjälp av både text, pyssel och klistermärken. Det bjöds på hembakt och sockerfritt fika samt kladdiga födelsedagsbarn som var mer intresserad av att leka med redan uppackade leksaker istället för att lägga energi på att öppna de presenter som fortfarande var inslagna.






Efter allt detta har jag någon timme på mig att bygga upp aptiten här hemma igen. Halv åtta ska jag nämligen möta upp mina brudar och gå och käka persiskt. Väl spenderad lördag med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar