söndag 6 oktober 2013

"kapade" garner, filmen om EM och instruktionsvideor för strumpstickning

Precis hemkommen från Fyrispark och trots att det inte direkt var några spenderarbyxor på är känslan super. Däremot så "kapade" jag en påse garn för 30 spänn:
















Och fick, det som i min barndom var, världens bästa film. Drömprisen - Filmen om EM etsade sig verkligen fast och jag vill påstå att den hade ett stort inflytande över mina tonår (även om jag nog bara var i 9-års åldern första gången jag såg den). Idag är minnena av filmen bara ytterst små fragment. Det finns de som ibland räds att se sina gamla "storhetsfilmer" eftersom de tvivlar på om rullen verkligen lever upp till förväntningarna. Något sådant känner inte jag, är helt övertygad om att detta fortfarande är världens bästa film. Tack pappa för dina bästa spenderade 5 kronor, förmodligen någonsin!

Den andra filmen tror jag är någon show av en ståuppkomiker, det var Lule som blev påprackad den av någon skum kille som dealade dvd:er ur en tygkasse. Kändes egentligen inte helt rätt, men men, 10 kronor senare så är den tydligen i vår ägo.


Så nu, med den ljuva eftersmaken av en fantastisk loppissöndag ger jag mig an projekt lära-mig-sticka-med-strumpstickor. Drops Desgin har en fantastisk hemsida, med allt en behöver veta om handarbete. Bland annat har de jättemånga, jättepedagogiska instruktionsvideor, som jag tror kan lära nästan vem som helst att sticka. Jag använder mig i alla fall alltid av den sidan om jag hamnar i någon situation där jag inte riktigt vet hur jag ska föra stickorna. Drops Design är min räddare i nöden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar