fredag 4 oktober 2013

Härliga höst och pysseltips

Det känns som att saker trillar på plats, och att inspirationen är oändlig. Det är nog för att det är så otroligt vackert såhär i början på hösten. Färgerna sprakar, och än så länge känns det mysigt att få borra ner näsan i en överdimensionerad halsduk. Pysselprojekten står uppradade på min fönsterbräda, och jag har redan börjat fördela julklapparna. Jag har fixat semester i v.43 och jag hoppas ta mig tid till att rensa förrådet som snart är fyllt till bredden. Alla olika stickprojekt är framplockade ur min kista, och det som förhoppningsvis ska bli en babykofta har jag nu lagt tillrätta i en liten korg. Korgen har jag gjort på jobbet med kidsen. Det är en gammal virkad duk jag plockade ur en gigantisk trave textilier som min morbrors fästmö ropade in på auktion. Jag tog nämligen allt det som hon inte ville ha (tantrevolution liksom), och plockade sedan med allt till jobbet. Dukarna sorterade jag ur, och använde sedan i en arrangerad aktivitet med kidsen som fick doppa dem i stärkelse och sedan forma dem efter olika glasskålar. Ett pysseltips jag varmt kan rekommendera till alla (både med eller utan barn). Duk-skålarna blev en hit hos ungarna (hos både killar och tjejer), och de tjatar fortfarande om att få göra flera. Tyvärr är väl pengar inte direkt något vi har i överflöd i kommunala verksamheter, så de får nog snällt vänta till nästa höst, då jag förhoppningsvis har samlat på mig fler övergivna spetsdukar på alla de auktioner jag förhoppningsvis åker på!


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar