tisdag 1 oktober 2013

Min nya, begagnade, tv-möbel i teak.

Igår hade jag en ledig idag, och passade på att glida iväg till Uppsala Stadsmission, där jag inte varit på väldigt länge. Visade sig vara ett bra drag, för där hittade jag min nya tv-möbel. I flera månader har jag letat efter den perfekta, och på Uppsala Stadsmission var den. 250 riksdaler senare står den i lägenheten min.




(Det dumma är att kistan inte riktigt passar in där längre, och jag skulle behöva fixa ett annat soffbord, men det är ett senare problem)

På Stadsmissionen hittade jag även en helt värdelös liten bok som jag blev helt kär i. Den kostade 5 kronor och min tanke med den är att mms:a bilder ur den boken som vykort (som den där telia-reklamen för hundra år sedan, om ni minns). Sven Nordqvist är ett smärre geni och boken är bara oemotståndlig.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar