söndag 6 oktober 2013

Men jag berättade inte om lördagskvällen

För när jag kom hem i lördags hade jag inte ork att blogga. Dock hade kvällen varit magisk. Kliva in i min väninnas vardagsrum och samtidigt låta sinnena kliva tillbaka lite i tiden. Brandgula fåtöljer och Billie Holiday på knastrande vinyl. Jag fick en tax i mitt knä, en stickning i handen och spred ut mina handarbetstidingar. Vi åt kladdkaka och äppelpaj med grädde, och lite mer kladdkaka, jag blev så mätt att jag inte ens orkade smaka på cupcakesen (förlåt för det). Tur att de var vackra att se på i alla fall. Det var lite mörkare än dagen innan men nästa gång hoppas vi på att tända i öppna spisen, så får vi se vad mörkret har att säga då.


Och imorgon åker de till Madeira, så jag ska få låna deras bil och övningsköra i veckan. Med "övningsköra" menar jag att lära mig sitta bakom ratten utan att få total panik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar