tisdag 15 oktober 2013

Väldigt lyckad helg.

I lördags var alltså den sista dagen, kanske i mitt liv, som jag sålde glasögon. Det var självklart lite vemodigt, men helt klart det rätta beslutet, nu kan jag fokusera på mitt andra jobb och lägga all energi på det. Mina fina (ex)kollegor hade köpt en avskedspresent åt mig, en pysselbok. Så otroligt himla fint av dem, och jag blev mycket glad!
När så mitt sista arbetspass var slut kom Ida förbi. Vi gled in på Panduro Hobby och shoppade pyssel. Hon köpte limegrön tavelfärg, hobby lack och penslar. Jag skulle inte köpa någonting alls, men kunde inte motstå ett mobilskal med hål för brodering i ryggen, jag var bara tvungen att ha det! Efter det gick vi hem till henne, jag broderade på mitt julbroderi, och hon målade ungefär allt hon kommer över i lägenheten med tavelfärgen (ja, hon blev smått besatt).

I söndags åkte jag och mamma och sålde ting på Fyris park. Tyvärr var det fantastiskt dyrt, vi pröjsade 240 spänn för ett bord, men vi hade tur och fick ett bra läge nära entrén. Vi gick båda med förtjänst (även om morsan var den som drog in storkovan) och hade en trevlig tid tillsammans.

Väldigt lyckad helg med andra ord. Nästa helg står det barnkalas och sommarstugevisning på schemat, kommer inte gå av för hackor det heller.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar